Forelæsninger, analyse af cases i arbejdsgrupper, kurset indeholder 13 undervisningsdage a 4 timer: to timers forelæsning og to timers gruppearbejde/coacing. Undervisning på skift af CBS og DTU. Kurset indeholder præsentationer af erfarne folk fra erhvervslivet og forskere med med kendskab til de teknologier de studerende arbejder med.
Aftales med læreren,
Aftales med læreren
endnu ikke fastlagt
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Obligatoriske forudsætninger:
Faglige forudsætninger:
Deltagerbegrænsning:
Minimum 20 , Maksimum: 50
Overordnede kursusmål:
Kursusmålet er at skabe en mulighed for at studerende fra forskelige studieretninger (CBS, DTU) kan samarbejde om at udvikle kommercialiserings strategier for forskellige teknologier. Kurset vil introducere de studerende for teorier, modeller og redskaber som er nødvendige for at indentificere, udvikle og kommercialisere nye teknologier. Kurset vil trække på viden fra entrepreneurskab, økonomi, management,marketing, organisation og strategi. Nøglekoncepter fra entrepreneurskab og innovation vil blive kædet sammen og skabe et sammenhængende kursus i hvordan man effektivt evaluerer lovende ideers kommercielle potentiale
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
See English
See English
See English
See English
See English
See English
Kursusindhold:
See English
Litteratur:
See English
Bemærkninger:
See English
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk/kursustilmelding.aspx