at gennemføre et projekt hvor der løses en åbent formuleret opgave, hvor der skal kombineres færdigheder og kompetancer som er opnået igennem den teknologiske specialisering og den normative retningskompetence,
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
opstille, designe, konstruere, vurdere og udvælge løsningsforslag i form af overvågnings-, kortlæg-nings- eller udforskningssystemer eller dele heraf, ved at kombinere måleteknologier med forståel-se af storskalaprocesser og –strukturer
gennemføre en større udviklingsopgave
analysere en heterogen problemstilling og opstille en præcis kravspecifikation for den opgave der skal løses
gennemføre problem-, design- og implementerings-orienterede analyser og gøre rede for fordele og ulemper ved alternative løsninger
opstille en plan for hvordan en opgave løses til tiden med de tilgængelige ressourcer
opsøge og analysere teknologier der kan komme på tale ved løsning af den aktuelle opgave
begrunde valg af teknologier ud fra klart formulerede præmisser
gennemføre et større udviklingsprojekt og lave en teknisk dokumentation der sikrer at væsentlige begreber fra problemstillingen er sporbare i implementeringen
præsentere resultater og analyser på en præcis og klar form
Kursusindhold:
Det konkrete projekt og tema aftales af den studerende med en projektvejleder efter eget valg i for-bindelse med kursustilmeldingen
Bemærkninger:
Kurset er et rammekursus forbeholdt studerende ved kandidatuddannelsen i Geofysik og Rumteknologi for at de kan opfylde kravet til syntesekompetence inden for de generelle retningskompetencer for uddannelsen
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk/kursustilmelding.aspx