At give deltagerne kendskab til integreret bygningsdesign og hvordan man anvender sin specialviden i samarbejde med andre faggrupper til skabelse af helheder, der opfylder mange funktionskrav samtidigt. I kurset arbejder man med en åben problemstilling hvor man konstruerer løsninger, i modsætning til de fleste andre kurser, hvor man analyserer en given konstruktion. Kurset er rettet mod løsning i grupper af en virkelighedsnær opgave, der modsvarer krav som byggeindustrien stiller. Desuden arbejdes med digital projektering.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Samarbejde med andre specialister
Analysere en bygherres krav
Medvirke i hvordan gruppen arbejder mod fælles mål og deadlines
Bruge 3D objekt orienterede modeller og IT værkstøjer
Integrere tekniske krav til et funktionelt design, der opfylder kravene i byggeprogrammet
Producere tekniske rapporter, der dokumenterer opfyldelsen af funktionskravene
Forklare og forsvare design beslutningerne
Udarbejde et dispositionsforslag og projektforslag
Præsentere det endelige design for de interne assessorer
Opnå erkendelse af behovet for udarbejdelse af alternative løsningsforslag og iterative forløb
Kursusindhold:
Dette er et syntese kursus, som man tager sent i en kandidatuddannelse i byggeteknologi eller bygningsdesign, hvor de studerende har opnået videregående kompetencer på specielle områder. Hver studerende har ansvar for dels aktivt at medvirke til etablering af en fælles projektløsning, og dels at gennemføre analyser og udarbejde dokumentation indenfor et specifikt fagområde.
Bemærkninger:
Der vil være flere undervisere tilknyttet kurset.
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Dette kursus giver den studerende en mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk/kursustilmelding.aspx