Dette kursus er første del af DADIU forløbet. Studerende, der tilmelder sig dette kursus skal være optaget på DADIU og skal samtidigt tilmelde sig 02841.
At give den studerende grundig indsigt i spiludvikling set fra en programmørs synspunkt. Herunder træning i programmering indenfor computerspil domænet og i samarbejde med andre kompetencer i en spilproduktion. En vigtig del af kurset er et selvstændigt udviklingsprojekt, hvor den studerende udvikler et softwareredskab i samarbejde med en anden komptence, der optræder som klient og motiverer projektet.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Udvikle en avanceret softwarekomponent til et computerspil.
Samarbejde med folk der har andre kompetencer indenfor spiludvikling.
Hurtigt udvikle prototyper til computerspil.
Udvikle til computerspil både i script sprog (spilprogrammering) og oversatte sprog.
Demonstrere bredt kendskab til både hardware og software platforme for computerspil.
Demonstrere overblik over computerspillets udvikling.
Demonstere solidt kendskab til et bestemt udviklingsmiljø til computerspil.
Udvælge de bedste metoder til at løse et problem indenfor spil programmering.
Kursusindhold:
Computerspil og spiludvikling bredt, betydningsfulde computerspil, Unity3D spilmotoren, udvikling af komplet mini spil på få dage, selvstændigt kompetenceprojekt svarende til research and development i et spilfirma.
Bemærkninger:
Aktiviteterne foregår nær Københavnsområdet, men det meste af tiden ikke på DTU.
Mulighed for GRØN DYST deltagelse:
Kontakt underviseren for information om hvorvidt dette kursus giver den studerende mulighed for at lave eller forberede et projekt som kan deltage i DTUs studenterkonference om bæredygtighed, klimateknologi og miljø (GRØN DYST). Se mere på http://www.groendyst.dtu.dk/kursustilmelding.aspx