Forår eller Efterår eller Januar eller Juni Mandage, efter aftale med læreren.
Undervisningsform:
Seminarer.
Kursets varighed:
[Kurset følger ikke DTUs normale skemastruktur]
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Ønskelige forudsætninger:
Overordnede kursusmål:
- At gøre de studerende i stand til bedre at forstå og forholde sig kritisk til aktuelle forskningsresultater inden for effektelektronik. - At gøre de studerende fortrolige med videnskabelige artikler og andre publikationer inden for feltet. - At gøre de studerende i stand til kritisk at vurdere andres og egne artikler. - At øge de studerendes evne til at formidle og diskutere egne videnskabelige synspunkter.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
At gøre de studerende i stand til bedre at forstå og forholde sig kritisk til aktuelle forskningsresultater inden for effektelektronik.
At gøre de studerende fortrolige med videnskabelige artikler og andre publikationer inden for feltet.
At gøre de studerende i stand til kritisk at vurdere andres og egne artikler.
At øge de studerendes evne til at formidle og diskutere egne videnskabelige synspunkter.
At gøre de studerende i stand til kritisk at bedømme metoderne og resultaterne i en videnskabelig publikation indenfor området.
At gøre de studerende i stand til at organisere og formulere egne videnskabelige resultater.
At gøre de studerende i stand til at debattere og kritisere indholdet i videnskabelige artikler.
At gøre de studerende i stand til at sammenligne og evaluere egne resultater med dem i videnskabelige artikler.
Kursusindhold:
Kurset vil bestå af præsentationer af ph.d.-studerende af videnskabelige artikler fra anerkendte tidsskrifter. Artiklens formål, resultater og konklusioner skal præsenteres, og en kritisk stillingtagen til metode og resultat skal foretages. Den enkelte studerende skal redegøre for hvad det nye i artiklen er og for hvorledes dette kan bidrage til vedkommendes forskningsprojekt. Hver præsentation skal resultere i én sides resume med de vigtigste resultater og konklusioner.
Bemærkninger:
Paper'et udvælges i forvejen af den studerende som skal fremlægge på den pågældende seminar-dag. Til hver seminar-dag har de studerende i forvejen læst og ... det udvalgte paper. PhD-vejlederne deltager i fremlæggelsen og diskussionen. Hver studerende skal fremlægge mindts 2 paper's i løbet af kurset samt deltage i 12 seminar-dage.