Kurset har til formål at gøre de studerende i stand til at konceptualisere interaktion imellem mennesker og maskiner, i form af prototype web og mobile brugerflader, baseret på en iterativ design proces.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Identificere brugerbehov ved hjælp af persona og scenarier
Definere aktører og use cases med brug af UML
Opstille kravspecifikation med målbare kriterier
Modellere interaktion baseret på konceptuelle metaforer
Designe prototype brugerflader med brug af høj niveau software
Optimisere design baseret på kognitive aspekter
Planlægge og gennemføre evaluering af brugervenlighed
Evaluere et design baseret på ekspertheuristikker
Kursusindhold:
Udover at introducere aspekter af kognitionspsykologi som grundlag for menneske computer interaktion, fokuserer kurset på praktisk anvendelse af generiske designmønstre til udvkling af prototype web og mobile brugerflader, såvel som metoder for at evaluere brugervenlighed.