F4B Ugentlige møder i forårssemesteret, fredage 10-12. Efter aftale kan ændringer forekomme.
Undervisningsform:
Seminarer
Kursets varighed:
13-uger + 3-uger
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Faglige forudsætninger:
Overordnede kursusmål:
- At gøre den studerende i stand til bedre at forstå og forholde sig kritisk til aktuelle forsknings-resultater inden for elteknologi. - At gøre den studerende fortrolige med videnskabelige artikler og andre publikationer inden for feltet. - At gøre den studerende i stand til kritisk at vurdere andres og egne artikler. - At øge den studerendes evne til at formidle og diskutere egne videnskabelige synspunkter.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Forklare rollen af videnskabelige papers i relation til den videnskabelige metode
Beskrive IMRAD strukturen af videnskabelige papers
Sammenfatte og evaluere andres forskningsresultater indenfor elektriske energisystemer
Identificere de vigtige bidrag af andres og egen forskning
Identificere styrker og svagheder af et givet forskningsarbejde inden for elekstriske energisystemer
Diskutere resultater elektriske energisystemer
Relatere andres forskningsresultater til egen forskning
Reviewe videnskabelige journal- og konferencepapers indenfor dit felt
Kursusindhold:
Kurset vil bestå af præsentationer af ph.d.-studerende af videnskabelige artikler fra anerkendte tidsskrifter. Artiklens formål, resultater og konklusioner skal præsenteres, og en kritisk stillingtagen til metode og resultat skal foretages. Den enkelte studerende skal redegøre for hvad det nye i artiklen er og for hvorledes dette kan bidrage til vedkommendes forskningsprojekt. Præsentationerne skal resultere i ét sides resume med de vigtigste resultater og konklusioner.
Litteratur:
- Journal papers udvalgt af de studerende - “How to write a scientific paper” af Lawrence White, udgivet af English support