Forelæsninger og projektarbejde. Gruppearbejde relateret til emner og cases.
Kursets varighed:
3-uger
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Obligatoriske forudsætninger:
Faglige forudsætninger:
Overordnede kursusmål:
De overordnede mål for kurset er at sikre at den studerende har de fornødne forudsætninger for at vælge en hensigtsmæssig forretningsmodel til et givet digitalt medie produkt
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Analysere og definere økonomiske tendenser indenfor digitale medier
Identificere og karakterisere aktuelle forretningsmodeller indenfor digitale medier
Analysere værdikæder for at identificere centrale informations- og pengestrømme
Identificere den underliggende forretningslogik bag et innovativt digitalt medie produkt
Anvende strategiske værktøjer for at vælge en forretningsmodel til et givet digitalt medie produkt
Nedbryde en forretningsmodel i delkomponenter
Anvende kvalitets- og risikostyring for udvikling af et forretningskoncept
Validere en strategi for produktion og distribution der afspejler både produktet og dets brugere
Præsentere mål og rationale for et foreslået forretningskoncept
Kursusindhold:
Kurset tager udgangspunkt i en række cases der afspejler innovative mediekoncepter, for at give indsigt i de indre sammenhænge i medieverdenens økologi.
Brugsscenarier, interessent og værdikæde analyser anvendes som grundlag for at fremhæve væsentlige træk ved bæredygtige forretningsmodeller. Kurset anvender metoder og værktøjer til at identificere, udvikle samt argumentere for den valgte forretninglogik bag et innovativt digitalt medieprodukt