De overordnede mål for kurset er at give de studerende mulighed for at anvende agile processer der afspejler forretningsmæssige strategiske og operationelle perspektiver til iterativ udvikling af cross-media indhold, eksemplificeret i Web 2.0, spil og audio visuelle formater hvor brugeren er en del af indholdet.
Kurset giver de studerende et grundlag for at anvende elementer af change og expectation management til at styre innovation i en given organisation. Strategier for produktion og distribution til udvikling af digitalt medieindhold introduceres i forhold til et globalt marked. Der lægges vægt på at anvende agile projektledelsesmetoder som f.eks. SCRUM til udvikling af prototyper, der i stigende grad udgør beslutningsgrundlaget for hvorvidt et innovativt koncept sættes i produktion.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Analysere og definere essentielle trends indenfor medie udviking og produktion
Identificere og karakterisere signifikante komponenter i cross-media produktion og distribution
Anvende interessent og værdikæde analyse til at formulere produktion og distributions strategier
Karakterisere significante forskelle imellem agile og traditionelle udviklingsmetoder
Anvende agile metoder for projektledelse til prototypeudvikling
Etablere og lede et projekt team relateret til en given prototype
Anvende kvalitets- og risikostyring for prototypeudvikling af digitalt medieindhold
Præsentere mål og rationale for udvikling af en prototype af digitalt medieindhold med anvendelse af change og expectation management
Kursusindhold:
Agile projectledelsesmetoder Change og expectation management Strategier for innovation indenfor produktion af digitalt medieindhold