Det er kursets overordnede mål at sætte de studerende i stand til at planlægge og gennemføre en brugerinvolverende designproces på en arbejdsplads med henblik på at forbedre arbejdsprocesser og arbejdspladsindretning. Kurset understøtter desuden en udvikling af de studerendes færdigheder i teamarbejde og personlige, kreative evner i forhold til brugerorienteret design.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Redegøre for principperne i kontekstuel design.
Udvælge og anvende metoder til problemidentifikation på en arbejdsplads.
Redegøre for arbejdsmodeller og anvende disse til problemidentifikation på en arbejdsplads.
Udforme og gennemføre designspil med brugere.
Anvende modeller, prototyper og mock-ups som grundlag for dialog og samspil med brugere.
Designe principløsninger under hensyntagen til flere kriterier: arbejdsmiljø, effektivitet, kvalitet.
Kommunikere designløsninger til brugere på en arbejdsplads.
Organisere samarbejdet internt i designgruppen og i forhold til samspil med brugere på en arbejdsplads.