Forelæsninger og projektarbejde. Gruppearbejde relateret til emner og cases.
Kursets varighed:
13-uger
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Overordnede kursusmål:
De overordnede mål for kurset at give et forretningsmæssigt, strategisk og operationelt perspektiv til at kvantificere, modellere og planlægge cross-media design komponenter, eksemplificeret i Web 2.0 social interaktion, spil og audio-visuelle formater hvor brugeren bliver en integreret del af indholdet.
Kurset giver de studerende et grundlag for at anvende UML use case modellering, interessent analyse og projektledelses metoder for produkt-baseret planlægning af digitalt medieindhold.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Analysere og definere essentielle trends indenfor medie konvergens
Identificere og karakterisere signifikante komponenter i cross-media og deres indbyrdes sammenhænge
Anvende interessent og værdikæde analyse til at formulere forretningsmæssige mål
Modellere underliggende design koncepter i systemer baseret på UML og andre værktøjer for visualisering
Anvende metoder for projektledelse i de indledende faser af produktudvikling
Nedbryde en udviklingsproces for et givet produkt i delkomponenter og milepæle
Anvende kvalitets- og risikostyring for udvikling af et digitalt medie produkt
Vælge en strategi for produktion og distribution der afspejler både produktet og dets brugere
Præsentere mål og rationale for et foreslået digitalt indholdsprodukt
Kursusindhold:
UML modellering af use cases som fundament for udvikling af design koncepter. Interessent og værdikæde analyser relateret til forretningsmæssige perspektiver. Metoder til strategisk og operationel analyse. Iterativ processudvikling imed milepæle, kvalitets- og risiko styring.