Heldagsaktivitet 3 uger kl. 09.00-17.00 med projektarbejde og forelæsninger i grupper med fælles projekt.
Kursets varighed:
3-uger
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Faglige forudsætninger:
Ønskelige forudsætninger:
Overordnede kursusmål:
Introducere deltagerne til videregående matematisk modellering med partielle differentialligninger ved løsning af et projektproblem fra teknik, medicin eller fysik.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Skrive en teknisk rapport på mindst 25 sider i LaTeX på dansk eller engelsk.
Planlægge og gennemføre et projekt, herunder formulere hypoteser og konklusioner.
Planlægge og gennemføre samarbejdet i en heterogen gruppe.
Formulere en sekvens af partielle differentialligningsproblemer.
Løse en sekvens af partielle differentialligningsproblemer.
Præsentere i figurer og tabeller en sekvens af løsninger af partial differentiallignings problemer.
Diskutere gyldigheden af en sekvens af partiel differentiallignings problemer.
Bruge en multifysik endelig element metode til at løse en sekvens af partielle differentiallignings problemer.
Kursusindhold:
Vi foretager en matematisk modellering med partielle differentialligninger af et teknisk, medicinsk eller fysisk problem efterfulgt af implementering af modellen på edb. Problemet tjener til at indøve nogle af de vigtigste elementer af den matematiske modelleringsproces. Deltagerne arbejder i små grupper (1, 2 eller evt. 3 deltagere) med et konkret projekt i tre uger.