Heldagsaktivitet 3 uger kl. 9-17 med projektarbejde i grupper med fælles projekt.
Kursets varighed:
3-uger
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Faglige forudsætninger:
Ønskelige forudsætninger:
Overordnede kursusmål:
Introducere deltagerne til videregående matematisk modellering ved løsning af et projektproblem fra teknik, medicin eller fysik.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Planlægge og gennemføre et projekt, herunder formulere hypoteser og konklusioner.
Planlægge og gennemføre samarbejdet i en heterogen gruppe.
Formulere en sekvens of simple matematiske modeller for det givne problem,
Løse en sekvens af simple matematiske modeller.
Præsentere i figurer og tabeller en sekvens af løsninger af matematiske modeller .
Diskutere gyldigheden af en sekvens af matematiske model problemer.
Bruge et videregående matematisk programmel til at løse en sekvens af matematiske model problemer.
Skrive en rapport, der beskriver arbejdet, i LaTeX.
Kursusindhold:
Vi foretager en matematisk modellering af et teknisk, medicinsk eller fysisk problem efterfulgt af implementering af modellen på edb. Problemet tjener til at indøve nogle af de vigtigste elementer af den matematiske modelleringsproces. Deltagerne arbejder i små grupper (1, 2 eller evt. 3 deltagere) med et konkret projekt.