42815 International Cross-disciplinary Summer School
Bemærk venligst at kurset er tværfagligt og udbydes i samarbejde med andre uddannelses institutioner derfor vil undervisere og studerende også være fra handels- og designskoler samt humanistiske fakulteter etc.
Engelsk titel:
International Cross-disciplinary Summer School
Sprog:
Point
(ECTS )
7.5
Kursustype:
Civil- Videregående Kursus
Kurset udbydes under Tompladsordningen
Skemaplacering:
21 juli - 15 august. Fire ugers intensiv undervisning og gruppearbejde
Undervisningsform:
Kurset varer 4 uger
9.00-12.00 Forelæsninger 13.00-16.00 Work-shops, coaching og gruppearbejde
Formålet med kurset er at sætte de studerende i stand til at danne og analysere en forretningsidé med udgangspunkt i deres specifikke faglige viden inden for teknik, kommunikation, økonomi, psykologi, sprog- & kulturforståelse, markedsføring etc. samt at samarbejde om at udarbejde grundlaget for en virksomhedsetablering på tværs af fagområder.
Kurset vil sætte deltagerne i stand til at danne og analysere en forretningsidé med udgangspunkt i deres faglige viden samt at bygge konklusioner og viden ind i en forretningsplan for en virksomhedsetablering.
På kurset arbejder vi med systematisk forretningsudvikling, der sikrer konkret handling, reflektion og læring på en anden og mere kreativ måde end traditionelle forelæsninger og rapportskrivning gør. Undervisningen på kurset skal sikre, at de studerende opnår erfaring med at tage en idé og få den udviklet, så den kan danne baggrund for en virksomhedsetablering.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
Identificere forretningsmuligheder
Udvikle forretningsideer
Analysere markeder
Opstille spørgeskemaer og interviewe kunder
Analysere værdiskabelse hos kunden
Forstå forskellige branding- og marketingstrategier
Bestemme kapitalbehov
Lave en forretningsplan
Arbejde i tværfaglige teams
Kursusindhold:
Kurset omfatter forelæsninger inden for en bred vifte af fagområder:
Sideløbende skal kursusdeltagerne i grupper på 4-6 personer udarbejde en forretningsplan for en konkret produktidé. Forretningsplanen skal ved kursets afslutning forelægges mundtligt for kursuskoordinator og censor.
Bemærkninger:
Bemærk venligst at kurset er tværfagligt og udbydes i samarbejde med andre uddannelses institutioner, derfor vil undervisere og studerende også være fra handels- og designskoler samt humanistiske fakulteter etc.