Dette kursus har til formål at bringe deltagernes kompetencer på niveau med state-of-the-art i partnering-projekter. Den overordnede målsætning er at kvalificere deltagerne til aktiv handlen i relation til partnering-kontrakters udformning, såvel som til indførelse af partnering-understøttende struktur- og adfærdsændringer i virksomheds- og projektorganisationer.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
- Det teoretiske og idémæssige grundlag for partnering-begrebet.
- De ledelses-, organisations-, kommunikations-, adfærds- og værdimæssige aspekter, der knytter sig til partnering begrebet.
- de aktuelle tiltag indenfor partnering-området.
- det regelgrundlag, hvorunder partnering-projekter udbydes og gennemføres.
- partnering-begreber, -principper og -værktøjer i forbindelse med en opgave om en praksisrelateret problemstilling indenfor feltet.
- En kritisk og selvstændig stillingtagen til diskussionen om brug af partnering i byggeriet.
- En diskuterende og analyserende forholden sig til praktisk anvendelse af partnering i byggeriet.
- Kunne give konstruktiv kritik til andre deltagere i kurset.
- Kunne arbejde selvstændigt, reflekterende og kritisk med kursets emner.
- Skriftligt og mundtligt kunne levere analytisk, sammenhængende og argumenterende fremstillinger som svar på selvformulerede problemstillinger indenfor kursets emner.
- Kunne sammenholde teoretiske problemstillinger og empiriske materialer indenfor kursets emner.