At opnå indsigt i e-business ved på et højt niveau at give den studerende forståelse for projektplanlægning, e-handel strategier og IT løsninger.
Læringsmål:
En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
opregne de vigtigste e-business teknologier
forklare begrebet forretningsmodeller og anvende det i en konkret sammenhæng
identificere mulighederne for anvendelse af e-business strategier i en konkret virksomhed
beskrive organisatoriske forandringer som følge af indførelse af ny teknologi
udarbejde en markedsanalyse baseret på kundesegmentering
skitsere et roadmap for implementering af e-business i en virksomhed
organisere teamwork i en gruppe af studerende med forskellige forudsætninger
udarbejde en skriftlig rapport om e-business strategier
præsentere resultater af et gruppearbejde mundtligt
Kursusindhold:
Undervisningen kombinerer projektledelse og praktisk erfaring i at lede e-business projekter. Emnerne omfatter: projektplanlægning, teaming, organisatoriske ændringer, nye teknologier omkring e-business, og en præsentation af nye måder at drive e-business på. I løbet af kurset vil den studerende få mulighed for at få kendskab til og udføre et "case study" projekt.
Bemærkninger:
Kurset udbydes i et samarbejde mellem IBM Danmark og CICT. Undervisningen finder sted på DTU, der også står for administrationen.