2007/2008

02292 Syntese

** KURSET ER AFLYST EFTERÅR 2007 **

Engelsk titel: 


Synthesis

Sprog:


Point (ECTS )

  10

Kursustype:   

 
Civil- Videregående Kursus


Skemaplacering:

E5

 

Undervisningsform:

Stort projekt og nogle forelæsninger.

Kursets varighed:

13-uger

Eksamensplacering:

E5A,   F5A 

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Ønskelige forudsætninger:

                                          

Overordnede kursusmål:

At gennemføre et projekt hvor en stor gruppe af studerende (10-15 studerende) arbejder i et team på at løse en stor, kompliceret, og åbent formuleret opgave, hvor de skal kombinere individuelle færdigheder og kompetancer som er opnået igennem deres teknologiske specialiseringer og valgfri kurser.


Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:

  • gennemføre en større udviklingsopgave i teams på 10 eller flere studerende.
  • analysere en heterogen problemstilling og opstille en præcis kravspecifikation for den opgave der skal løses.
  • gennemføre problem-, design- og implementerings-orienterede analyser og gøre rede for fordele og ulemper ved alternative løsninger.
  • opstille en plan for hvordan en opgave løses til tiden med de tilgængelige ressourcer.
  • fordele roller hensigtsmæssigt blandt team-medlemmer, idet der tages hensyn til de enkelte medlemmers profiler.
  • opsøge og analysere teknologier der kan komme på tale ved løsning af den aktuelle opgave.
  • begrunde valg at teknologier ud fra klart formulerede præmisser.
  • gennemføre et større udviklingsprojekt og lave en teknisk dokumentation der sikrer at væsentlige begreber fra problemstillingen er sporbare i implementeringen.
  • præsentere deres resultater og analyser på en præcis og klar form.


Kursusindhold:

Det konkrete projekt og tema vil ændre sig fra år til år. Detaljer vil komme på et senere tidspunkt.


Kursusansvarlig:

Jan Madsen, 322, 218, (+45) 4525 3751, jan@imm.dtu.dk  

Institut:

02 Institut for Informatik og Matematisk Modellering

Tilmelding:

I CampusNet
Sidst opdateret: 23. januar, 2008