Forelæsninger, gæsteforelæsninger, gruppearbejde, øvelser og afsluttende projekt.
Kursets varighed:
13-uger
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Faglige forudsætninger:
Ønskelige forudsætninger:
,
Deltagerbegrænsning:
Maksimum: 45
Overordnede kursusmål:
Interaktionsdesign omhandler hvordan mennesker og produkter reagerer på og influerer hverandre samt udforsker hvordan vi opfatter, forstår og oplever produkter i forskellige brugssituatione
Indsigt i menneske-produkt interaktion opnået ved at manipulere og forbedre de kommunikative, interaktive og motiverende elementer i et interface lay-out, tekst, typografi, komponenters form og farve etc. Kurset fokuserer på at udvikle evne til analyse, design og evaluering af produkter fra et bruger centreret synspunkt.
Ved kursets gennemførelse er deltagerne i stand til at:
• Identificere og beskrive væsentlige faktorer som har indflydelse på menneske-produkt interaktion i forskellige brugssituationer. • Syntese af produkters interfaces/brugergrænseflader baseret på viden om brugerne og brugs situationerne. • Evaluering af brugbarheds kvaliteten i et produkts interface.
Kursusindhold:
- Paradigmer i menneske-produkt interaktion. - Human Factors (Kognitive og psykologiske) - Opgave analyse - Interface elementer - Produkt konfigurationer - Brugbarheds vurderinger
Litteratur::
Benyon, D; Turner, Phil and Turner, S. (2005) Designing Interactive Systems. Addison-Wesley. ISBN 0-321-11629-1
- Lecture Notes
Bemærkninger:
Fortrinsvis for studerende på retningen "Design & Innovation".