Kursets mål er at introducere de studerende til virksomheders organisering og metoder anvendt i produktudvikling. Det indebærer en forståelse af de metoder og data, som benyttes til styring af produktudviklingsforløb og innovative projekter, og som de studerende vil møde i virksomhederne.
Kurset giver de studerende begreber og metoder til at - identificere værktøjer og situationer relateret til produktudvikling og innovation i virksomheder - identificere produktudvikling som en integreret del af en virksomheds aktiviteter og placeret i en organisatorisk kontekst - analysere projekters forløb og fremgangsmåder til at tilrettelægge projektarbejdet i retningens projekter - formulere gode spørgsmål i projektarbejde relateret til virksomheder
Kursusindhold:
Kurset præsenterer et eksempel på en samlet tilgang til produktudviklng / systematik placeret i en virksomhedssammenhæng inklusiv tilhørende organisatoriske processer og projektledelse. Produktudvikling og andre udviklingsprocesser ses som forankret i en organisatorisk proces og som del af en virksomheds strategi. Dette omfatter følgende temaer: • Tilrettelæggelse og organisering af produktudviklingsprojekter: fasemodeller, milepæle og disponeringsmodeller