2006/2007

34645 Computerspil Prototyper

Engelsk titel: 


Introduction to Computer Game Prototyping

Sprog:


Point (ECTS )

  10

Kursustype:   

 
Kursus for civilingeniørstuderende- Videregående Kursus


Skemaplacering:

E5

 

Undervisningsform:

Forelæsninger og projektarbejde.

Kursets varighed:

13-uger

Eksamensplacering:

Aftales med læreren 

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Faglige forudsætninger:

Ønskelige forudsætninger:

                                          

Deltagerbegrænsning:

Maksimum:  12
 

Overordnede kursusmål:

Kurset giver en introduktion til prototyper og programmering af computerspil og andre former for interaktiv underholdning. Kurset er udformet for studerende, der har til hensigt at udføre et eksamensprojekt med specialisering i udvikling af computerspil ved CICT.


Kursusindhold:

Kurset starter med en introduktion til elementer inden for de digitale medier, typer af spil og Squeak programmeringsmiljø. Det digitale medieaspekt dækker de grundlæggende elementer indenfor bitmap og vector grafikker, audio, video og 3D. Squeak vil blive introduceret (http://www.squeak.org), et integreret miljø for dynamisk software konstruktion ved at benytte Smalltalk sprog og programmeringsprincipper i dynamiske sprog. Vi vil benytte Squeak til at forstå, hvordan digitale medier kan manipuleres, og hvordan meget interaktive programmer kan konstrueres. Vi vil derefter undersøge konstruktion af forskellige typer af spil. De studerende skal derefter udvikle prototyper for simple spil ved at benytte Squeak.


Kursusansvarlig:

Michael Rose, 371, 208, (+45) 4525 5172, mir@imm.dtu.dk  

Institut:

34 COM•DTU - Institut for Kommunikation, Optik & Materialer

Tilmelding:

I CampusNet

Nøgleord:

Computerspil, multimedia, smalltalk, objektorienteret programmering
Sidst opdateret: 14. juni, 2006