F3B
Eksamensplacering: vil blive annonceret af eksaminator
Evalueringsform:
Hjælpemidler:
Bedømmelsesform:
Ønskelige forudsætninger:
Overordnede kursusmål:
At udvikle den studerendes selvlæringsevner samt at øge kendskabet til aktuel litteratur inden for den studerendes phd-projekts fagområde og relaterede områder. Kursets formål er desuden at forbedre den studerendes videnskabelige kommunikationsformåen samt at fremme diskussioner om ”varme emner” inden for forskningsområdet.
Kursusindhold:
Kurset behandler aktuelle ideer i teoretisk og eksperimentel høreforskning, inklusive emner relateret til modeller af hørelsen, cochleare transformationer, optagelses- og genereringssteknikker for ”auditory evoked-potentials” og otoakustiske emissioner, perceptuelle implikationer af høreskade, taleopfattelse, signal detektion i komplekse lydmiljøer, hørelsens neurale korrelater, tekniske og kliniske anvendelser af auditive modeller, retningsbestemt hørelse samt signalbehandlingsprincipper for høreapparater og cochleære implantater.Hver deltager afholder to mundtlige foredrag i løbet af kursusåret. Det ene resumérer og diskuterer formål, metoder og nøgleresultater i udvalgte nyligt publicerede artikler fra højtprofilerede internationale tidsskrifter med vægt på resultaternes konsekvens for fremtidig forskning.. Det andet foredrag fokuseres om den enkelte phd-studerendes eget emneområde.Derudover kræves en skriftlig rapport om præsentationerne samt relevante diskussioner. Den studerende skal følge mindst 70% af kursets præsentationer.Foredragene og rapporten afholdes/afleveres løbende og udgør bedømmelsesgrundlaget.