2004/2005

42460 Produktplanlægning

Engelsk titel: 


Product Planning

Sprog:


Point (ECTS )

  7.5

Kursustype:   

Kursus for civilingeniørstuderende-
Kurset udbydes under Tompladsordningen


Skemaplacering:

E1B

 

Undervisningsform:

Forelæsninger og virksomhedsprojekt (gruppearbejde).

Kursets varighed:

13-uger

Eksamensplacering:

F1B,   E1B 

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Pointspærring:

Faglige forudsætninger:

,

Deltagerbegrænsning:

Maksimum:  40
 

Overordnede kursusmål:

Kurset tager sigte på at give de studerende indsigt i planlægning, implementering og styring af produktporteføljen i en virksomhed. Ud over at give en generel indføring i marketingområdet er det kursets mål, at de studerende vil blive i stand til at identificere og strukturere produktplanlægningsprocessen og relatere denne til virksomhedens øvrige aktiviteter.


Kursusindhold:

Brugerbehov, produktstrategisk analyse og planlægning, markedsanalyser, konkurrenterne, segmentering, differentiering og positionering, produktidéers generering, udvælgelse og udvikling, prisfastsættelse.


Bemærkninger:

Slutniveaukursus med mulighed for eksamensprojekt inden for området.


Kursusansvarlig:

Ole-Christian Bjarnø, 423, 013, (+45) 4525 4408, ocb@ipl.dtu.dk  

Institut:

42 Institut for Produktion og Ledelse

Kursushjemmeside:

http://www.ipl.dtu.dk

Nøgleord:

Produktfortefølje, marketing, markedsanalyse, produktudvikling
Sidst opdateret: 27. april, 2004