2004/2005

13160 Videregående GIS-baserede objektmodeller

Engelsk titel: 


Advanced GIS-based object models

Sprog:


Point (ECTS )

  5

Kursustype:   

Kursus for civilingeniørstuderende-
Kursus for Ph.d.-studerende- ,
 


Skemaplacering:

F1B

 

Undervisningsform:

Selvstændigt arbejde med GIS-baserede objektmodeller baseret på ArcGIS og ArcObjects benyttet på en trafik/transportrelateret case. Vejledningssessioner med lærerne aftales undervejs

Kursets varighed:

13-uger

Eksamensplacering:

Aftales med læreren 

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Obligatoriske forudsætninger:

,

Faglige forudsætninger:

,

Ønskelige forudsætninger:

,

Deltagerbegrænsning:

Minimum  8, Maksimum:  15
 

Overordnede kursusmål:

At lære objektorienterede metoder i ArcGIS - geodatabase såvel som programmering - til brug for modellering af trafik og transport


Kursusindhold:

ArcObjects og GIS-baserede geodatabaser og objektmodeller. Arbejde på selvvalgt trafik/transport relateret case. Selvstændig formulering af objektmodel for caset i forbindelse med kurset. Præsentationer undervejs. Rapportering i form af paper om den formulerede model


Litteratur::

Michael Zeiler. Exploring ArcObjects, Vol. I & II. GIS by ESRI. ESRI Press
Udvalgte videnskabelige tidsskriftartikler relateret til den valgte case


Bemærkninger:

Case for ph.d.-studerende tager afsæt i studiets emne og literatur herfor.
Case for Civilingeniørstuderende vil typisk lægge op til eksamensprojekt inden for emnet


Kursusansvarlig:

Otto Anker Nielsen, 115, Ground Floor, Room 010, 010, (+45) 4525 1514, oan@ctt.dtu.dk  
Alex Landex, 115, 032, (+45) 4525 1486, al@ctt.dtu.dk  
Rene Munk Jørgensen, 115, 043, (+45) 4525 1504, rmj@ctt.dtu.dk  
Rasmus Dyhr Frederiksen, rdf@rapidis.com  

Institut:

13 Center for Trafik og Transport

Ekstern samarbejdsinstitution:

Rapidis Aps.

Kursushjemmeside:

http://www.ctt.dtu.dk/courses

Tilmelding:

Hos læreren

Nøgleord:

ArcGIS , GIS, Netværksmodeller, Objektmodeller, Trafik og transport
Sidst opdateret: 4. januar, 2005