At sætte de studerende i stand til at lave 3D geometriske modeller og computer animationer, der kan benyttes i forbindelse med Scientific Visualization, 3D multimedieproduktioner, modellering af Virtual Reality verdener samt ved udvikling og præsentation af konstruktions- og designprojekter. Formålet er endvidere at sætte deltagerne i stand til at foretage modellering af geometrisk komplekse emner på CAD-systemer og foreslå geometriske løsninger på komplicerede tekniske problemer.
Kursusindhold:
Koncepter for udvikling af Computer Animationer. Geometrisk analyse. Opbygning af geometriske modeller i en kombineret patch-, polygon-, NURBS og density-modelleringssystem. Sculptured Surfaces. Bearbejde modellerne m.h.t. overfladeegenskaber samt 2D- og 3D-teksturer. Warpning. Komponere scener med virtuel lyssætning. Renderingsteknikker. Foretage animationer med in-between teknikker: Kamera-animering, objektdeformationer, objektanimering. Funktionskurver. Constraints. Dynamisk simulation. Character- animation v.h.a. invers kinematik. Kombination af simple modeller med videooptagelser/billeder så virtuelle modeller kan placeres i en "reel" verden. Anvendelse af generelle videoredigeringsteknikker som også anvendes til computer animation inden for film-, tv- og reklameindustrien.