Kl. 12.30 - 15.30 gennemføres der øvelser. Kl. 16.00 - 18.30 er der forelæsning mm.
Kursets varighed:
13-uger
Evalueringsform:
Bedømmelsesform:
Overordnede kursusmål:
Efter kurset kan den studerende:
1. lave fuldstændige analyser af brugeres adfærd på et givet websted.
2. anvise metoder til at implementere et kontinuerligt analysekoncept for et givet websted.
3. redesigne websider med henblik på at tilføje dynamiske elementer, som er betinget af brugerens adfærd.
Kursusindhold:
Kurset behandler emner som data mining af log filer, gennemgang af gængse E-metrics, analyser af "most-wanted-response" på web-steder, klik-strøms analyser, ekstern logning, cookie-teknologiens muligheder og begrænsninger, validitet af spørgeskemaundersøgelser på internet, muligheder med bruger-registrering på websites, data warehouse principper, adaptive websteder og personaliserede hjemmesider samt designmæssige overvejelser vedr. statiske og dynamiske områder på en webpage. Der vil i løbet af kurset blive inddraget eksterne foredragsholdere fra virksomheder med erfaring på området.