2012/2013

02282 Algoritmer for store datamængder

Engelsk titel: 


Algorithms for Massive Data Sets

Sprog:


Point (ECTS )


7.5

Kursustype:   

Civil- Videregående Kursus
Kurset udbydes under åben uddannelse


Skemaplacering:

F1A

 

Undervisningsform:

Forelæsninger og grupperegninger.

Kursets varighed:

13-uger

Eksamensplacering:

F1A 

Evalueringsform:

Hjælpemidler:

Bedømmelsesform:

Tidligere kursus:

02283

Pointspærring:

Faglige forudsætninger:


Overordnede kursusmål:

At kende, anvende, analysere og designe algoritmer for store data mængder vha. state-of-the-art algoritmiske teknikker indenfor området.


Læringsmål:

En studerende, der fuldt ud har opfyldt kursets mål, vil kunne:
  • Beskrive en algoritme på forståelig vis, dvs., præcist, kortfattet og utvetydigt.
  • Bevise korrekthed af algoritmer.
  • Analysere, evaluere og sammenligne effektiviteten af algoritmer i modeller relevante for for store datamængder.
  • Analysere, evaluere og sammenligne kvaliteten og pålideligheden af løsninger.
  • Anvende og videreudvikle algoritmiske teknikker for store datamængder.
  • Designe algoritmer for problemer relaterede til store datamængder.
  • Finde og anvende relevant forskningslitteratur for problemer relaterede til store datamængder.
  • Systematisk identificere og analysere problemer og træffe kvalificerede valg for at løse problemerne baseret på analysen.
  • Argumentere tydeligt for trufne valg i forbindelse med løsningen af et problem.
  • Formulere sig skriftligt på et videnskabeligt niveau.

Kursusindhold:

State-of-the-art algoritmiske teknikker og modeller for store datamængder. Herunder avancerede datastrukturer og approksimationsalgoritmer.


Kursusansvarlig:

Inge Li Gørtz, 322, 018, (+45) 4525 3673, inge@dtu.dk  
Philip Bille, 322, 016, (+45) 4525 3647, phbi@dtu.dk  

Institut:

02 Institut for Informatik og Matematisk Modellering

Kursushjemmeside:

http://massivedatasets.wordpress.com/

Tilmelding:

I CampusNet
Studerende udenfor DTU kan kontakte den kursusansvarlige for tilmelding.
Sidst opdateret: 1. maj, 2013